Friday, October 10, 2014

Dialog:Murid Cemerlang

Dialog:Murid Cemerlang



Serina:Selamat pagi,Kayla.Tahniah atas kejayaan saudari keran terpilih sebagai murid cemerlang pada tahun ini.

Kayla:Selamat pagi.Terima kasih.

Serina:Apakah rahsia kejayaan saudari sehingga terpilih sebagai murid       cemerlang?

Kayla:Saya mempunyai jadual waktu sendiri dan tidak segan bertanya jika menghadapi sebarang masalah dalam pelajaran.

Serina:Saya dapat tahu bahawa saudari juga aktif dalam kegiatan kokurikulum.Jadi,bagaimanakah saudari membahagikan masa untuk kegiatan kokurikulum dan pembelajaran?

Kayla:Dalam hal ini,saya memberi keutamaan kepada pembelajaran,Walau bagaimapun,saya tidak meminggirkan kegiatan kokurikulum.Hal ini demikian kerana kegiatan kokurikulum akan dikira jika kita ingin melanjutkan pelajaran ke sekolah berasrama penuh.Selain itu,menyertai kegiatan kokurikulum banyak faedahnya.

Serina:Apakah prinsip hidup saudari?

Kayla:Saya berpegang kepada  prinsip kejujuran,kerajinan,ketekunan dan dedikasi.

Serina:Siapakah yang menggalakkan saudari untuk belajar sehingga dipilih sebagai murid cemerlang?

Kayla:Saya mendapak galakkan dan dorongan daripada kedua-dua ibu bapa,guru-guru serta rakan-rakan saya.Merekalah yang menguatkan semangat saya untuk belajar.

Serina:Saya amat kagum dengan kejayaan saudari.Saya berharap agar rakan_rakan dan adik-adik menjadikan saudari sebagai contoh dalam mencapai kejayaan yang cemerlang seperti saudari.Akhir kata,say ingin mengucapkan terima kasih sekali lagi kepada saudari kerana sudi diwawancara.

Kayla:Sama-sama

No comments:

Post a Comment