Friday, October 10, 2014

Surat Kiriman Tidak Rasmi:Jemputan Ke Majlis Perkahwinan

Surat Kiriman Tidak Rasmi:

Jemputan ke Majlis Perkahwinan


                                                    Aini Qistina bt. Ekhwan,

                                                                                      4/15 Jalan Tiga,

                                                                                  Simpang Renggam,

                                                                                     Kampung Jawa,

                                                                                    87100 Johor Bahru.

                                                                                      5 Julai 2008.


         Kehadapan saudari Amelia di Singapura,semoga saudari seisi sekeluarga sihat-sihat belaka.

         Saudari,

           Terlebih dahulu saya ingin meminta maaf kerana lambat membalas surat saudari.Surat saudari telah saya terima empat minggu yang lalu.Malangnya saya tidak dapat membalas surat saudari kerana mengalami demam campak.

               Tujuan saya menulis surat ini adalah untuk menjemput saudari dan keluargamu ke majlis perkahwinan kak saya.Majlis perkahwinan ini akan diadakan pada 21 Disember 2008.Kakak saya akan bersanding di pekarangan rumah saya.

              Saudari tidak perlu risau tentang pengangkutan ke rumah saya.Saudari boleh menaiki kereta api dari Singapura.Saya akan menjemput saudari sekeluarga di Stesen Kereta Api Johor Bahru.

              Saya berharap agar saudari dan keluarga dapat datang lebih awal untuk menikmati kecantikan dan kesegaran alam semulajadi di kampung saya.Saudari juga dapat mengunjungi dusun nenek saya dan menikmati buah rambutan yang ranum serta bermandi-manda di air terjun yang berhampiran dengan dusun itu.

                Saya amat berharap agar saudari dapat mengunjungi kampung saya.Kehadiran saudari dan keluarga pasti dapat memeriahkan lagi majlis perkahwinan kakak saya.

                    Sekian sahaja untuk kali ini.Semoga saudari dapat memebalas surat saya secepat mungkin untuk memaklumkan keputusan saudari.Sampaikan salam mesra saya buat keluarga saudari

                       Sekian,terima kasih

7 comments: